polski english

Promocja, partnerzy i sponsorzy

Promocja akcji
 
Coś czym warto się zająć na początek każdej akcji to oprawa graficzna – najczęściej w postaci plakatów, czasem ulotek, projektów gadżetów i innych. Przy ich przygotowaniu możecie skorzystać z pomocy Waszych niezastąpionych Grafików Oddziału oraz VPE LC. Aby współpraca przebiegała sprawnie i ze wzajemnym zrozumieniem potrzebujecie: gotowego tekstu, który ma zostać umieszczony na materiałach graficznych (uwaga na literówki!) oraz przestrzegania terminów, czyli:
  • ok. tygodnia na przygotowanie plakatu
  • ok. 2 tygodni na przygotowanie ulotek
  • ok. 3 tygodni na przygotowanie logo nowego Projektu
Wszystkie powyższe terminy są liczone do dnia rozpoczęcia PROMOCJI Projektu – działa to zarówno na Waszą korzyść, jak i jest wyrazem szacunku dla pracy Grafika, kiedy jej materiały są eksponowane przez pewien czas w sieci, a nie wrzucane na kilka godzin przed rozpoczęciem akcji. Terminy są jedynie orientacyjnie i mogą być dowolnie zmodyfikowane po konsultacji z Waszym VPE LC (Wiceprezydent Oddziału ds. marketingu) bądź Grafikiem. W pierwszej chwili mogą wydawać się Wam długie, jednak pamiętajcie, że wasz Oddział może realizować rocznie setki akcji, przez co Grafik otrzymuje jednocześnie kilka lub kilkanaście „zamówień”!
 
Promocja samej akcji powinna rozpocząć się na jeden lub dwa tygodnie przed jej datą – jest to zależne od charakteru akcji, powinno być dłuższe dla akcji wymagających rejestracji. Podstawą promocji jest oczywiście upewnienie się, że możliwie duża liczba osób dowie się o Waszym wydarzeniu.
 
PAMIĘTAJCIE O DODANIU WYDARZENIA W KALENDARZU NA STRONIE INTERNETOWEJ!
 
Oczywiście po zakończonej wielkim sukcesem akcji, należy się efektami swojej pracy pochwalić, a do tego potrzebować będziecie fotorelacji wykonanej przez fotografa:
 
  • zgłoście się do niego minimum na tydzień przed rozpoczęciem akcji
  • po zakończeniu akcji w ciągu ok. 7 dni otrzymacie z powrotem galerię zdjęć
  • po akceptacji zdjęć przez KLP publikacji można dokonać na: stronie internetowej oraz na Fanpage‟u
 
Podsumowując na zaplanowanie i porządną promocję akcji potrzebujecie minimum 2 tygodnie, ale zachęcamy do zabrania się za to na 3-4 tygodnie przed jej rozpoczęciem. 
 
 
Partnerzy i Sponsorzy
 
Jako Stowarzyszenie jesteśmy organizacją non-profit, jednak jak wiadomo bez pieniędzy nie da się organizować dużych projektów. W tym celu pozyskujemy partnerów i sponsorów, którzy wspierają nas finansowo bądź barterowo. Możemy ich podzielić na kilka kategorii:
  1. Lokalni partnerzy – są to z reguły niewielkie firmy przekazujące nam materiały edukacyjne na akcje. Warto pamiętać, że lokalnym partnerem strategicznym jest Wasza Uczelnia. Może Was wspierać nie tylko finansowo, ale także materiałami promocyjnymi oraz pomocą logistyczną.
  2. Lokalni sponsorzy – firmy działające TYLKO na gruncie lokalnym, które skłonne są wesprzeć Was finansowo w zamian za reklamę.
  3. Partnerzy medialni - jeżeli chcecie, aby gazety, radio czy telewizja zainteresowały się waszą akcją, jeżeli chcecie o niej powiedzieć nie tylko studetom WUM - to jest najlepsza opcja
  4. Ogólnopolscy Partnerzy i Sponsorzy – duże koncerny o zasięgu ogólnopolskim bądź nawet globalnym, wspierające nasze inicjatywy finansowo, barterowo, logistycznie i medialnie.
 
W celu kontaktu z 1. i 2. zgłaszacie się do Waszych Wiceprezydentów Oddziału ds. marketingu (VPE LC).
W celu kontaktu z 3. zgłaszajcie się również do VPE LC lub Koordynatora ds. Mediów, który działa w Zespole ds. Marketingu i w porozumieniu z Wiceprezydentem Oddziału ds. Marketingu stanowi osobę upoważnioną do kontaktu z mediami w imieniu IFMSA-Poland Oddział Warszawa.
 
Aby uzyskać pozytywny efekt musicie pamiętać o kilku ważnych sprawach:
  • Sprecyzujcie dokładnie swoje zapotrzebowania – VPE LC nie musi znać specyfiki wszystkich projektów. Im dokładniejsze informacje podacie tym większa szansa, że marketingowiec uzyska dla Was potrzebna finanse/materiały.
  • Przygotujcie opis projektu, zawierający nie tylko opis działań, ale także konkrety takie jak data, miejsce, liczba uczestników, odbiorcy itp.
  • Zgłoście się do VPE LC min. na 3 tygodnie przed akcją – fundraising to proces czasochłonny. Jeśli macie większe potrzeby finansowe (rzędu kilku tys. zł) powinniście kontakt rozpocząć nawet 5 tyg. przed akcją. Jeśli niezbędne jest podpisanie umowy z partnerem, to sam ten proces pochłonie ok. 1 tydzień – umowa musi zostać zatwierdzona przez Wiceprezydenta ds. marketingu (VPE) i podpisana przez niego, lub innego członka Zarządu Głównego po uprzednim zatwierdzeniu przez cały Zarząd. Niedopuszczalne jest podpisywanie jakichkolwiek umów przez osoby spoza Zarząd Głównego.
  • Nie nawiązujcie współpracy z podmiotami zewnętrznymi bez porozumienia się z VPE LC.
  • KATEGORYCZNIE niedozwolone jest kontaktowanie się ze sponsorami ogólnopolskimi lub ich lokalnymi przedstawicielami bez zgody VPE i VPE LC!
*

Dyżur

Brak dyżurów
w najbliższym czasie

Adres e-mail
*
Hasło
*
Zapamiętaj mnie

Zapomniałem hasła

Rejestracja

Newsletter

E-mail

Współpraca

© 2017 IFMSA-Poland Oddział Warszawa
Realizacja: indemi.pl     projekt graficzny: Wasacz.pl